Блог

Аутплейсмент 2020: як правильно звільняти працівників?

Актуальність аутплейсменту в умовах кризи


Все частіше в сфері бізнесу лунає термін “аутплейсмент”, що означає “комплекс заходів для безпечного розірвання ділових стосунків з працівниками”.

Необхідність послуги залежить від рівня працівника, репутаційних ризиків при звільненні, важливості зберегти ділові контакти. З огляду на ці чинники вибирають вид: від консультації звільнених, до конфіденційного переманювання працівника в іншу компанію.

Особливі ризики несе за собою звільнення менеджерів вищої ланки, керівників відділів. В першу чергу через суму компенсаційних витрат, можливі конфлікти, втрату важливих ділових зв’язків, влаштування змов. Не рідко трапляються випадки, коли ображений лідер підбурює свою колишню команду.
До того ж керівники володіють інформацією, яка несе в собі цінність для компанії та має лишатися конфіденційною після їх звільнення.

З менеджерами та іншими офісними працівниками ситуація не набагато простіша - на фоні загальної напруженості, кризи та безробіття, звільнення буде розглядатися з більшим негативом, ніж раніше. Більше негативу - більше ризиків.

Як звільнення вплинуть на ваш бренд?


Розповімо вам одним цікавий приклад з життя американської компанії, що займається прокатом самокатів. З огляду на кризу, керівництво вирішило звільнити 30% своїх співробітників. Зробили вони це, зібравши людей у Zoom, щоб поставити їм запис повідомлення про звільнення на 2 хвилини. При цьому ж звичайно виключили всім мікрофон. На тому й попрощалися.

Чим загрожує така поведінка бренду компанії?

  • Колишні співробітники обурені, не втомлюються раз за разом переказувати друзям та знайомим як жахливо з ними вчинила компанія.
  • В соц. мережах, спеціалізованих порталах з’являється все більше і більше негативних відгуків. Повністю позбавитися від них вже не вдасться.
  • Працівники, яких звільнили, наполегливо відговорюють всіх знайомих шукачів роботи звертатися до цієї компанії.

Вважаєте, це крайні випадки та вам не загрожують? Прояв навіть одного з цих пунктів може зіпсувати репутацію компанії.

А що ж буде, якщо звільняти правильно?

  • Колишній працівник лишається промоутером вашого бізнесу. Він радить вас як роботодавця своїм знайомим.
  • Він лишає про вас позитивні відгуки.
  • Він радить вам хороших фахівців та тримає контакт з вами.

Як зберегти репутацію: підвиди аутплейсменту


Залежно від особливостей кандидата, його кар'єрних планів, сфери його діяльності та побажань компанії пакет послуг може містити різноманітні послуги - від проведення бесід і тестування фахівця з метою оцінки його шансів на ринку праці до підготовки кандидатів до співбесіди в конкретній компанії.

Консультація


Зазвичай містить в собі бесіду зі звільненим, зняття стресу та негативу, інформування щодо наявних пропозицій на ринку, рекрутингових агентств, допомогу в подальшій професійній орієнтації.

Практична допомога


Практична допомога кандидату - це пошук нового місця роботи, підготовка до майбутніх співбесід, консультування про стан ринку праці та реальна оцінка шансів конкретного кандидата. У пакет послуг входить консультація психолога, оцінка професійних знань і навичок, підготовка індивідуальних планів з пошуку роботи, забезпечення консультаційної підтримки в режимі on-line, складання професійного резюме.

Завуальоване звільнення


Найдорожчий вид аутплейсменту допомагає звільнити співробітника під виглядом хедхантингу, так, щоб він не зрозумів, що це ініціювало його керівництво. В такому випадку анонімно залучається хедхантер, який нібито сам знаходить незамінного фахівця і переманює його в іншу компанію.

Своїми силами, чи зовнішні спеціалісти?


Здебільшого керівники розв'язують проблему з неефективним працівником однаково - різними модифікаціями фрази “Ми ваших послуг більше не потребуємо”, що ламає імідж роботодавця незалежно від того, скільки сил та ресурсу було в нього вкладено до цього.

Кому ж тоді доручити звільнення?

Звичайно, керівник може сам добре справитися з цим завданням. Що для цього потрібно? Багато часу на вивчення теми, на підтримку і допомогу звільненому. Якщо такого ресурсу на кожного колишнього працівника не вистачає, то цим має займатися HR-менеджер. Але що, якщо його в компанії немає, або він з якихось причин не може звільняти певного співробітника?

В такому випадку варто скористатися послугами зовнішнього HR-агентства. Звертаючись в компанію, яка професійно займається як наймом, так і звільненнями, керівник зможе бути впевненим в збереженні бренду. До того ж, не кожен працівник покаже свою образу, негатив чи злість колишньому роботодавцю. Тут власне приходить на допомогу “не зацікавлена” сторона - зовнішній експерт, якому буде легше вивести ображеного на щиру розмову та пропрацювати негатив до компанії.

Бізнес