Незалежно від того, наскільки прогресивна у вас компанія і позитивний колектив, перші кілька місяців роботи для нового працівника, - це завжди стрес. Саме в цей час складається чи закріплюється враження про компанію, що буде впливати на продуктивність та бажання залишатися на цій посаді чи рости в цій конкретній організації.
Таким чином, ефективний працівник - це працівник, який успішно виконує обов'язки, завдання на конкретному робочому місці в конкретній компанії, яка є носієм конкретної культури. Корпоративна культура і ефективність співробітника тісно пов'язані між собою через систему внутрішньокорпоративних зв'язків і відносин, що виникають між співробітниками. Завдяки цьому компанія знаходить цілісність.Що повинна включати програма адаптації
Потрібно розуміти, що програма адаптації, - це не тільки правильно організований перший день працівника в офісі. Це систематичні дії, які допомагають новачку влитися в корпоративну культуру, зрозуміти, яких результатів він повинен досягти та як це зробити.Процес адаптації охоплює наступні аспекти:
- організаційна адаптація;
- соціально-психологічна адаптація;
- професійна адаптація.
В програму адаптації входять:
- Ознайомлення з правилами компанії
- Зустрічі з менеджером з адаптації, який буде слідкувати за реакцією на культуру компанії, певні події, успіхи та невдачі працівника в перші місяці роботи.
- Вибір моделі управління в залежності від рівня мотивації та навичок працівника. Наприклад, за моделлю Херші-Бланшера.
- Контроль з боку керівника процесу освоєння працівника в колективі.
- Професійна підготовка, освоєння знань, потрібних для роботи в цій конкретній компанії.
Автоматизація процесу адаптації
Пропонуємо поглянути на технології, які допоможуть утримати новачків у вашій компанії. До речі, деякі рішення можна впровадити і без багатомільйонних бюджетів.Welcome-курс і інтерактивний квест
Торгова мережа «Ельдорадо» придумала для новачків спеціальний welcome-курс в ігровому форматі з використанням digital-технологій. Спершу нові співробітники знайомляться з історією компанії, зустрічаються з керівництвом бізнес-юнітів і відвідують екскурсію по одному з магазинів мережі, а потім проходять інтерактивний квест.
При складанні питань враховували особливості різних робочих процесів. Відповідаючи на них, новачки закріплюють інформацію про корпоративну культуру і цінності компанії.Цифровий довідник і чек-лист зустрічей
У студії Disney працює цифрова платформа, за допомогою якої будь-який новачок може знайти всю необхідну йому інформацію. Наприклад, довідку про історію компанії та її цінності, невеликий словничок з поясненням використовуються в офісі абревіатур і навіть рекомендації, куди краще сходити на обід.
Також у новенького є обов'язковий чек-лист. Це список людей, з якими необхідно зустрітися, щоб вони розповіли про різні аспекти роботи в Disney.Чат-бот з перервою на обід
В IT-компанії OSA Hybrid Platform для адаптації нових співробітників використовують бота, який працює на базі месенджера Slack. По суті це той же welcome book, але в сучасному діалоговому форматі. Новачок може розпитати бота про правила роботи в компанії, її структуру та історію і навіть дізнатися, де взяти заяву на відпустку.
У базу знань можна додати розклад автобусів і відомості про найближчі кафе. Також бот нагадує про закінчення випробувального терміну і повідомляє про важливі корпоративні новини.Як реалізувати програму адаптації коли в компанії нема НR
Оптимальний варіант, - якщо адаптацією займається кваліфікований спеціаліст, - тобто HR. Якщо ж в компанії такого спеціаліста нема, потрібно шукати альтернативу.
- Адаптацією може займатися керівник відділу. Це розв'яже питання з пошуком допомоги зі сторони, проте й несе певні ризики. Наприклад, забирає час керівника, який він мав витратити на інші процеси. Час займає не тільки адаптація, але й підготовка програми для кожного нового працівника. Не забувайте, що професійна підготовка також знадобиться.
- Адаптацією може займатися сторонній спеціаліст. В цьому випадку ви вбиваєте “двох зайців за один раз”: ви не витрачаєте ресурс топ-менеджерів та при цьому отримуєте якісну адаптацію.
Один з варіантів такої співпраці - розроблення програми адаптації зовнішніми спеціалістами та реалізація внутрішніми менеджерами.
Хочете адаптувати працівників так, щоб вони затримувалися в компанії надовго та давали результат? Звертайтеся за допомогою до нас.
Телефонуйте: +38 095 148 08 43